Mes, tėvai, taip pat labai didele dalimi prisidedame prie to, kad vaikai domėtųsi mokymosi procesu, sąžiningai ruoštų pamokas, norėtų eiti į mokyklą. Mes galime sukurti palankią atmosferą, kurioje augtų ir vystytųsi vaiko žingeidumas. Laimei, mažieji mūsų atradėjai yra smalsūs ir mėgsta tyrinėti. Ir kuo anksčiau paskatinsime vystytis šį smalsumą, tuo geriau! Mokslo žinios palaipsniui auga, todėl vaikai turėtų būti įtraukiami į mokslo procesų pažinimą kuo anksčiau.

Neretai tėvai praleidžia šį procesą, paskui tampa labai sunku motyvuoti vaiką mokytis ir domėtis mokslu. Būna taip, kad tėvai tarsi perkelia šią atsakomybę ant mokytojų pečių, neva, pedagogai turėtų mokyti vaikus. Tačiau, meilė mokslui ir žingeidumas, kaip ir visos kitos pamatinės vertybės, gimsta, visų pirma, šeimoje.

Tačiau, norint įsitraukti į vaikų mokymosi procesą, taip pat, reikia vengti kraštutinumų. Nereikėtų vaikų spausti ar kaltinti jo nesugebėjimu suspėti atlikti namų darbus ar per menkų pasiekimų pamokose. Norėdami įsitraukti į vaiko mokymosi procesą, visų pirma, turėtumėte pradėti kartu su juo ruošti namų darbus. Jūs galite patarti, tačiau nereikėtų visko apgalvoti už vaiką, atimant iš jo galimybę mąstyti savarankiškai.

Leiskite jam pačiam priiminėti sprendimus. Jūs turite visiškai pasitikėti savo vaiku, net jeigu jis neatliko namų darbų. Vaikas pajus, ką reiškia būti savarankiškam, ir suvoks, kad tėvai negali visko padaryti už jį. O jeigu vaikas sąžiningai atlieka namų darbus ir įsiklauso į Jūsų patarimus, pagirkite jį. Tokiu būdu, padėsite vaikui pajusti pasitikėjimą savo jėgomis. Po kurio laiko, galite namų darbų ruošą ir visiškai perleisti pačiam vaikui. O Jums beliks patikrinti, ar jis nepadarė klaidų.

Jeigu jų atrasite, skirkite pakankamai dėmesio išsiaiškinimui, kokia tai klaida ir bandymui atrasti teisingą atsakymą. Padėkite savo vaikui, dovanokite jam meilę ir rūpestį, tik tada Jūsų atžala užaugs pasitikinti savimi ir savarankiška. Pagyrimas už gerai atliktus namų darbus nėra lepinimas, tai puiki išorinė motyvacija, be kurios ir vidinė motyvacija būtų kur kas mažesnė. Apie tai, kaip teisingai vaiką auklėti pagyrimu, skaitykite čia.