Patykokite už savo vaikų, ar paauglių durų, jiems ruošiant namų darbus, anir Jūs pamatysite, kad jie daro kur kas daugiau – susirašinėja su draugais, naršo internete ir klausosi muzikos. 2006-aisiais Kaiserio šeimos fondo atlikto tyrimo duomenimis, beveik du trečdaliai 8–18 metų vaikų ir paauglių, naudojančių kompiuterį namų darbams atlikti, tuo pačiu metu užsiima dar kitomis, papildomomis veiklomis. Ir, savaitės eigoje, 81 procentas jaunų žmonių užsiima „multitaskingu“ bent dalį savo laiko.

Šis tyrimas, jeigu būtų pakartotas dabar, prabėgus dešimtmečiui, rodytų dar stipresnį įsitraukimą į keleriopos veiklos derinimą vienu metu. Juk, vaikai beveik nė pusvalandžio neištveria, nepasitikrinę Instagramo, Facebooko, neperžvelgdami naujausio mėgstamo blogerio įrašų Youtube. Darydami daug darbų vienu metu, vaikai nuolat persijunginėja nuo vienos užduoties prie kitos, o tai eikvoja smegenų energiją, sukelia nuovargį, gali lemti irzlumą ir kitas psichologines problemas.

Tyrimais įrodyta, kad „multitaskingas“ lėtina vaikų produktyvumą, keičia jų mokymosi ypatumus, trukdo dėmesingumui, o bėgant laikui, sukaupti dėmesį ilgesnių tekstų skaitymui darosi itin sunku. Todėl šiuolaikiniai vaikai skaito vis mažiau knygų. O būtent knygos yra pagrindinis turtingo dvasinio pasaulio, lakios vaizduotės ir turtingo žodyno šaltinis. Toks šokinėjimas tarp veiklų taip pat gali paversti socialinius santykius paviršutiniškais.

Tad verta kartais, kad ir jaučiant vaikų pasipriešinimą, mažinti jų įsitraukimą į informacines technologijas, praleidžiant daugiau laiko gyvai bendraujant su savo atžalomis.