Vaikų susidomėjimo išmaniaisiais įrenginiais tema – labai įdomi, žvelgiant iš psichologinių tyrimų pozicijos. Daugelis tėvelių anksčiau ar vėliau susiduria su būtinybe kontroliuoti pernelyg didelį vaikų įsitraukimą į naudojimąsi vienu ar kitu įrenginiu, ir, dėl skirtingų priežasčių, būtent kompiuterio tema tampa tuo karštuoju ginčų tarp tėvų ir vaikų tašku.

Kaip bebūtų keista, mes dažnai patys, to nesuprasdami, pripratiname vaikus prie šiuolaikinių technologijų. Viskas prasideda kur kas anksčiau, nei galime pamanyti. Daugelis tėvelių dar vaikui būnant mažam, patys jam įjungia Youtube ar animacinių filmukų kanalus, nes tai jiems patogu. O ką? – vaikas ramiai valgo, žiūrėdamas filmukus, o tėveliams atsiranda laiko. Kai kurie tėveliai net didžiuodamiesi giriasi: „Įsivaizduoji, mano bamblys pusantrų metukų pats Youtube filmukus susiranda!“ arba „Jam tik ketveri, o jis jau geriau už mane išmaniajame gaudosi“.

Vaikams sunku suvokti, kodėl yra žalinga praleisti tiek daug laiko prie kompiuterio ar išmaniųjų įrenginių ekranų. Taigi mes turime ne tik nuolat tai jiems priminti ir riboti laiką, skiriamą pramogoms, bet ir demonstruoti teigiamą pavyzdį. Tik rodydami savo vaikams, kad yra ir kitokių būdų smagiai praleisti laisvalaikį: paskaityti knygą, pažaisti stalo žaidimus, išeiti pasivaikščioti ir t.t., pasieksime palankių rezultatų ir geresnės ginčų baigties. Žinoma, kaip galėjote suprasti iš to, kas išsakyta aukščiau, jeigu dar nespėjome įpratinti vaiko prie filmukų, reikėtų kiek įmanoma labiau to vengti.